Dışa açılmak isteyen fakat nereden ve nasıl başlayacağını bilmeyen firmalarımız için sağlıklı bir dış ticaret altyapısının oluşturulması ve tüm dış ticaret prosedürlerini kendileri yönetebilecek düzeye gelebilmeleri için uygulanan bir danışmanlık programıdır.
Bir yurtdışı müşteri adayı üzerinde oluşacak olan olumlu bir ilk izlenim, şirketin işi alması açısından son derece önemlidir. Olumlu bir ilk izlenim, iki önemli unsurdan oluşur; İyi bir yabancı dil bilgisi ve profesyonel ticaret diline hakim olmak.Firma Doktoru Kobi Kliniğinde birçok yabancı dil, dış ticaret uzmanlarımız tarafından etkili bir şekilde konuşulmaktadır.
Firmalarımızın üretim ve satışını yaptıkları ürünlere ve sektörlerine göre farklılık gösteren odak yurtdışı pazarlar vardır. Firma, faaliyet gösterdiği alanla ilgili en hareketli ve potansiyeli en yüksek olan pazarlar hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu pazarlara odaklanıp önceliğini ve enerjisini bu pazarlara yönlendirmelidir.
Firma Doktoru, yurtdışında firmanın ve ürünlerinin tanıtılması, çeşitli dış ticaret kanallarının, kurum ve kuruluşların, işbirliği kurduğu reklam ve tanıtım şirketlerinin nezdinde firmanın tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi, sponsorluk ilişkilerinin kurulması, toplu e-posta hizmetleri ile düzenli olarak promosyon e-postalarının gönderilmesi ve kurumsal kimlik çalışmalarının yürütülmesi hizmetlerinde firmalarımıza hizmet sunmaktadır.
Üretim ve satışı yapılan ürünler için doğru müşterilerin bulunması çok önemlidir. Ne kadar çok doğru müşteriye ulaşılırsa, firmanın dış ticaret hacmi o kadar büyüme eğiliminde olur.
Hem sadık müşteri ve bayi adayları tespit edilmiş olur, hem de aynı sektörde ticari faaliyet gösteren birçok firma, sizden ve ürünlerinizden haberdar olur, firmanın marka bilinirliği artar.
Dış ticaret, çeşitli hukuk sistemlerine sahip, farklı ticaret mevzuatları olan ülkeler arasında gerçekleşmektedir. Sistem ve mevzuat bakımından birbirinden farklı ülkelerde yerleşik firmaların kendi aralarında kuracakları ticari ilişkiler Uluslararası Ticaret Odasının belirlediği kurallar bütünü, INCOTERMS, Serbest Ticaret Anlaşmaları ve bölgesel ticari örgütlenmelerin belirlediği normlarla düzenlenir.
Akreditifler, dış ticaretteki ödeme yöntemleri arasında en garantili olanlarıdır. Fakat, hem satıcı firmayı hem de müşteri firmayı garanti altına almasına rağmen, akreditifli çalışma şekline firmalarımız son derece önyargılı yaklaşmaktadırlar. Fakat günümüzde pek çok ülke bankacılık yasaları gereği, ithalat işlemlerinde akreditifli çalışma zorunluluğu getirmektedirler.