Günümüzün yöneticileri ve liderleri için strateji artık sadece yılda bir yapılan toplantıların sonucunda ortaya çıkan yıllık iş planlama süreci değildir. Gerçekte stratejik düşünme, tüm seviyeden liderlerin, organizasyonun günlük işlerini değerlendirdikleri ve önceliklendirdikleri hayati öneme sahip lenslerdir.
Geleceğin tahmin edilemezliğini ve belirsizliğini kabullendiğimizde değişmez bir ‘’ideal stratejinin’’ bir yanılgıdan ibaret olduğunu fark ederiz. Bunun yerine, başarımız sürekli devam eden etkili bir strateji sürecine dayanmaktadır. Bu program, stratejik düşünme üzerine eşsiz bir bakış açısı geliştirmenize ve diğer kişileri de stratejik karar alma sürecine dahil etmemiz için araçlar edinmenize yardımcı olacaktır. Stratejik Düşünme sadece bireysel becerileri ilerletmek için değil; aynı zamanda organizasyonun geleceğini şekillendirmek ve rakiplere karşı üstünlük kazanmak için gerekli olan, geniş kapsamlı diyaloglara katılma ve bunları yönetme becerinizi geliştirmek için tasarlanmıştır.
Çoğumuz iş ile ilgili ilk dersimizi erkenden öğrendik – belki de bir limonata standı açarak. Eğer öyleyse, bir bardak limonata satmak için harcanan çalışma miktarını (alın teri miktarını) da öğrenmişizdir. Hammadeler, teşhir standı, buzdolabı, işaretler ve levhalar verilmiş olsa da para kazanmak için ne kadar çok (zaman ve çaba) harcanması gerektiğini öğrendik. İşletmeler de ürün ve hizmet yaratısına yatırım yaparlar ve eğer başarılı olurlarsa bunları satarak kar ederler. Kar amaçlı olmayan firmalar da paydaşlarının (müşteriler, burslar veya fonlar gibi kamusal ve/veya diğer destek kaynakları) yararına olacak ürünler veya hizmetler sağlayarak değer yaratırlar. Kar amaçlı firmalara gelince tüketiciler işletmelere nakit (değer) verirler ve karşılığında değer verdikleri (ihtiyaç duydukları veya istedikleri) bir ürün veya hizmet alırlar. İşletmenin çalışanları organizasyon için çok değerli bir kaynak (nitelikli iş gücü) oluştururlar ve karşılığında bir değer (ücret) alırlar. Nakit, firma yöneticilerinin firmanın net nakit akışını yükseltmeleri ile sağlanır; yani maliyetten daha fazla gelir sağlayarak veya aynı miktarda karı elde etmek için maliyetleri kısarak. Daha fazla nakit kazanmak veya daha erken nakit elde etmek değeri artırır. Bir hissenin değeri firmanın gelecek nakit üretme becerisinin tahmini gibidir.
Değer sadece harika yeni fikirler üretmekle sağlanmaz. Birçok firma asıl değeri başka firmalar tarafından yakalanan birçok yeni fikir yaratmıştır. Bir firmanın değer yaratmak ve yakalamak için kullandığı tarifin adı ‘’stratejidir’’.
EĞİTİMİN AMACI
- Günlük iş durumlarında stratejik düşünme becerisini geliştirmek
- Karşılaşılan sorunları ve fırsatları yakalama becerisini ilerletmek üzere üç boyutlu düşünmeyi geliştirmek
- Organizasyona büyük etkisi olan trendleri ve değişimleri belirlemek ve etkilerini analiz etmek
- Birden çok gelecek senaryosunu kavrama önceliklendirme becerisini geliştirmek
- Organizasyona en yüksek miktarda fayda kazandırmak için stratejinin nereye odaklanmasına gerektiğine karar vermek amaçlanmaktadır.
EĞİTİMİN İÇERİĞİ
- Organizasyonel Strateji
- Stratejik Düşünme
- Bakış Açılarını Keşfetmek
- Önemi Fark Etmek
- Olasılıkları Öngörmek
- Stratejik Düşünmeyi Uygulamak
KİMLER BAŞVURABİLİR ?
Tüm Yöneticiler ve Liderler
EĞİTİMİN SÜRESİ
2 Gün